یادداشت با خودکار آبی

ادبی - اجتماعی

یادداشت با خودکار آبی

ادبی - اجتماعی

شخصیت رفتاری و اجتماعی منفی

شخصیت های منفی رفتاری و اجتماعی  شکل گرفته افراد باعث می شود که جز خود، دیگران را نبینند و منیّت های درونی شان را با ادله مورد قبول خود، بطور کامل تقویت کرده و آشکارا طعنه زنی و یاوه گویی را نسبت به واقعیات درونی دیگران ترجیح دهند.

تجاوز،زورگویی،تحقیر،خیانت و ... از جمله کارهایی است که این افراد انجام می دهند. جلب توجه کردن این نقطه از موضوع "متمدن دانستن خود" در مورد افراد اشاره شده از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

قدرت و چرب زبانی این افراد تا حدی زیاد است که حرفهای واقعی و غیر واقعی آنها قابل تشخیص نمی باشد.منّت های بیجا و خواسته های غیر منطقی در قبال انجام کاری؛ از دیگر اقدامات این افراد می باشد،ساختاری که در بنیان و ریشه وجودی این آدمها رخنه و رسوخ کرده که با اطمینان کامل این اندیشه مدرن گرایانه و مورد پسندخود را به فرزندان شان نیز انتقال می دهند. 

نقطه چشمگیر و قابل بحث این است که افراد براحتی در کنار هم زندگی می کنند و هیچگونه اعتراضی نسبت به هم را ندارند. با این اوصاف چنان در خیال و ذهن، خود را نسبت به افراد دیگر قاطع و برتر جلوه می دهندکه گویی حق با آنهاست. خود بزرگ بینی این افراد پرورش یافته از افکار واهی آنها است که نسبت به بینش خود آن را بدست آورده اند و گمان می کنند که همه چیز را می دانند و بر خود می بالند.  

در کل تزلزل های شخصیتی اجتماعی فراوانی دیده می شود که هر کدام در نوع خود بی نظیرند و دائم در مثال های کاری یا گفتاری شان از افراد یا مدیران موفقی صحبت می کنند که  اصول و پایه موفقیت خود را مرهون آنها می دانند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ب.ظ


سخنی زیبا از پائلو کوئیلو ................................

انسان‌ها به شیوه هندیان بر سطح زمین راه مى‌روند. با یک سبد در جلو و یک سبد در پشت. در سبد جلو, صفات نیک خود را مى‌گذاریم. در سبد پشتی, عیب‌هاى خود را نگه مى‌داریم. به همین دلیل در طول زندگى چشمانمان فقط صفات نیک خودمان را مى‌بیند و عیوب همسفرى که جلوى ما حرکت مى‌کند. بدین گونه است که درباره خود بهتر از او داورى مى‌کنیم، غافل از آن که نفر پشت سرى ما هم به همین شیوه درباره ما مى‌اندیشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد